★★★

0kommentarer

"Är det inte sjukt hur små saker kan påminna så mycket om personer? Låtar som man aldrig relaterade till honom ger nu mag ont, låten som man ber vännerna stänga av för man råkar minnas en underbar stund tillsammans med en person som inte är där man önskar att han var. Hur man börjar relatera platser till personer. Helt plötsligt har en bänk fått betydelse för mig, en bänk, lite trä. Hur fan kan jag titta upp på den och komma att tänka på någon annat än en bänk?

Precis som Elin frågade mig, brukar du också tänka på honom när du går förbi där han bor? Alltid, brukar du? svarade jag, Alltid, undra om dom gör detsamma svara hon. Förr var det ett okänt hus, bara ett hus som stod där precis som alla andra hus längst gatan. Men inte längre. Nu är det huset som du bor i, huset där jag vet att du finns. Där jag också varit, men inte längre." - Matilda Winter

Kommentera

Publiceras ej